Microsoft Ads (Bing Ads)

Vårt erbjudande för Microsoft Ads (Bing Ads)

Den största annonseringsplattformen inom sökordsannonsering är Google Ads (f.d. Google Adwords). Man får dock inte glömma bort Microsoft Ads (f.d. Bing Ads) där det finns mycket försäljning att hämta in. Innan Bing lanserades var marknadsandelarna för Microsoft (MSN och Live Search) minimala. Bing är en söktjänst utvecklad av Microsoft som lanserades 2009.

Marknadsandelarna i norden har vuxit under de senaste åren. I Sverige ligger andelen köpt trafik via Microsoft Ads (Bing Ads) på cirka 7 % idag. Därmed är det viktigt att komplettera sökordsannonsering (SEM) med Microsoft Ads (f.d. Bing Ads) för att synas på de största sökmotorerna och nå den största potentiella räckvidden i sökmotorerna.

Viktigt att nämna är också att konkurrensen är generellt lägre på Microsoft Ads (Bing), det medför att kostnaderna för annonseringen på plattformen idag är lägre än Google Ads. Med andra ord, här finns det ytterligare trafik att hämta samtidigt som den är kostnadseffektiv.

Kontakta oss

När du använder detta formulär samtycker du till att Keybroker behandlar dina personuppgifter i syfte att kontakta dig. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår privacy policy.

Kontakt

Ida Hällkvist, VD Keybroker AB - [email protected]
+46 70 480 10 00‬

Presskontakt

Fredrik Holmén, Ordförande Keybroker AB - [email protected]
+46 734 332 501