Digital marknadsföring
Insikt
Tiden när konsumenter var tvungna att anpassa sig efter företags utbud, priser och öppettider är förbi. I dagens digitala värld har vi en ny spelplan där konsumenter använder fysiska butiker som inspiration, rör sig fritt mellan datorer, tablets och mobiler, och förväntar sig samma upplevelse oavsett var, hur och när de möter ett varumärke. Detta är en spelplan där konsumenters beteenden, behov och brist på tålamod ställer krav på företag. En spelplan där vi på Keybroker är specialister. Vi hjälper er med insikter om var er målgrupp finns och hur de beter sig i den digitala världen.
Taktik
Ni behöver inte en digital strategi, ni behöver en strategi för en digital värld. Med insikter om konsumentbeteende och förståelse för hur digitala kanaler fungerar och samverkar med annan marknadsföring kan vi skapa strategier och lösningar som funkar, på riktigt. Med tio års erfarenhet och gigantiska volymer data känner vi er målgrupp. Vi vet hur vi når dem och hur vi leder dem genom köpprocessen. Vi hjälper er ta fram en strategi för en digital värld.
Genomförande
En av de stora fördelarna med digital marknadsföring är att vi har slutat gissa. Nu testar, mäter, analyserar och optimerar vi istället. Förr producerade man annonsmaterial, ringde och bokade medieutrymme och höll tummarna för att resultatet skulle vara bra när rapporten dök upp efter kampanjen. Idag får vi löpande signaler från målgruppen om hur vår kampanj fungerar och kan därmed kontinuerligt optimera den för att förbättra resultaten. Det ger oss möjlighet att skapa digitala ekosystem som driver er affär. Vi hjälper er med produktion av annonsmaterial, kampanjuppsättningar och löpande optimering för att maximera räckvidd, effekt och resultat för er medieinvestering.
Utvärdering
Vi vet mer om konsumenters beteende än någonsin tidigare. Samtidigt har konsumentbeteendet blivit allt mer komplext. Besök i fysiska butiker varvas med mobilsök på bussen, streamad underhållning på TVn i kombination med slösurfande på iPaden. Tycker du att effekten och resultatet av din mobila bannerannons är för dålig? Men vilka avslut i andra kanaler och på andra enheter har den assisterat? Och hur påverkar den försäljningen i era fysiska butiker? Vi hjälper er att förstå, analysera och utvärdera resultatet av era digitala marknadsaktiviteter.