Keybroker är nominerade i YouTube Works!

Publicerad

Vi är väldigt stolta och glada över att vårt bidrag tillsammans med OBOS (SmålandsVillan) "Hum Om Hus" har nominerats i Googles stora tävling Youtube Works 2019.

Vad är då Youtube Works? YouTube Works är en kommunikationstävling i samarbete med Sveriges Annonsörer, 100-wattaren, Resume och Dagens Media. Tävlingen lägger fokus på insikter kring mobilt tittande, smart användning av signaler och kreativitet som engagerar. En tävling som premierar effekt av video annonsering. Genom en oberoende jury bestående av namnkunniga experter vill Youtube lyfta de kampanjer som använt YouTube på ett smart, engagerande och effektivt sätt. Det är första året tävlingen anordnas i Sverige.

Vårt bidrag tillsammans med SmålandsVillan bygger på deras webbserie "Hum om hus" som visar att det är enklare än man tror att köpa hus. I serien får man följa stylisten och modejournalisten Frida Zetterström under fem avsnitt när hon besöker olika familjer, husfabriker och ställer säljare mot väggen – Med ETT syfte att tittaren ska få ett större hum om hus. Vill man se hela serien finns den på SmålandsVillans Youtube-kanal eller på Smålandsvillan.se.

Totalt kan man tävla i 7 st olika kategorier:

  • Bästa kreativa anpassning till målgrupp eller kontext
  • Bästa mobile first strategi
  • Bästa inslag av YouTube kultur
  • Bästa YouTube för Performance kampanj
  • Bästa användandet av YouTube format
  • Litet varumärke, liten budget, stort resultat
  • Grand Prix

Vill du få inspiration på videos eller läsa mer om smarta Youtube-strategier finns 2018-års bidrag samlade här!

Läs mer om tävlingen Youtube Works.

Kontakta oss

När du använder detta formulär samtycker du till att Keybroker behandlar dina personuppgifter i syfte att kontakta dig. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår privacy policy.

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]