YouTube räknar numera "engagement" efter 10 sekunder istället för 30, i YouTube Action Ads

Publicerad

YouTube räknar numera "engagement" efter 10 sekunder istället för 30, i YouTube Action Ads

Google säger att den nya attributionen kommer att återspegla videoannonsers roll bättre i kundresan. YouTube meddelade att det ändrar attributionskriterierna för TrueView for Action. YouTube kommer nu att räkna "engagement" när en användare klickar eller tittar längre än 10 sekunder på en TrueView Action annons, vid användandet av Maximise Conversions eller Target CPA budgivning. Det är en förändring från det tidigare engagemangskriteriet på 30 sekunder.

Läs mer på Marketing Land

Google uppdaterar Shopping Insights för shoppingprodukters söktrender

Marknadsförare och Retailers kan på ett bättre sätt jämföra varumärkesdata baserat på söktrender med den senaste uppdateringen. Shopping Insights ger dig data kring vad användare söker efter på Google relaterat till produkter och varumärken. Shopping Insights talar om vilka produkter och varumärken som är populära, hur de trendar och hur de varierar per land och region. För närvarande är Shopping Insights endast lanserat i USA.

Läs mer på Search Engine Land

Facebook straffar annonser med clickbait titlar och överdådigt språk

Facebook meddelar att alla annonser som på ett onaturligt sätt lockar till engagemang, exempelvis i form av clickbait eller undanhållande av information, kommer att bli bestraffade. I maj 2017 talade Facebook om att det skulle bli straffbart att skapa innehåll som är chockerande, störande eller är skadligt. I onsdags meddelade de att de utökar sina krafttag mot dessa typer av annonser genom att inte godkänna dem alls. Annonsörer som använder sig av störande material kommer behöva se över sin strategi då annonserna kommer synas mindre och mindre, eller inte alls.

Läs mer på Marketing Land

Prenumerera på Key News

Prenumerera på Key News och få en sammanfattning av veckans nyheter i din inkorg. Följ denna länk för att börja prenumerera.

Kontakta oss

När du använder detta formulär samtycker du till att Keybroker behandlar dina personuppgifter i syfte att kontakta dig. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår privacy policy.

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]