Säg hejdå till Facebook Ad Set budgetar

Publicerad

Säg hejdå till Facebook Ad Set budgetar

Från och med september 2019 kommer alla kampanjer i Facebook att köras med kampanj budgetar, alltså kommer annonsörer inte kunna sätta budgetar på ad set nivå. Målet med förändringen är att ge annonsörer bättre resultat och lägre kostnader då budgeten kommer distribueras baserat på de annonser som presterar bäst. Dock tar detta bort en av kontrollen från annonsörerna.

Läs mer hos Marketing Land!

Youtube tar ny tjänst till Sverige – utmanar Barnkanalen

Nu vill Google-ägda Youtube utmana de etablerade spelarna inom barnunderhållning i Sverige med en ny app. "Det tog oss lite tid att utforma de rätta partnerskapen med innehållskapare", säger Gregory Dray, chef för Youtube Kids. Nu lanserar Youtube en ny app på den nordiska marknaden, Youtube Kids. Som namnet antyder riktar sig tjänsten till barn under 13 år.

Läs mer hos DI Digital

Årets upplaga av Super Bowl lockade den minsta publiken på 11 år

Den klassiska NFL-finalen Super Bowl genererade i genomsnitt 98,2 miljoner tittare och en rating på 41,1 när den sändes under natten till måndag svensk tid på amerikanska CBS. Det visar data från mätbolaget Nielsen som Adage rapporterar om. Siffrorna innebär att sändningen av årets final lockade den minsta publiken på 11 år, och fick den lägsta ratingen på 16. Det är även första gången på ett decennium som Super Bowls tittarsiffra hamnar under 100 miljoner.

Läs mer hos Dagens Media!

Prenumerera på Key News och få en sammanfattning av veckans nyheter i din inkorg. Följ denna länk för att börja prenumerera.

Kontakta oss

När du använder detta formulär samtycker du till att Keybroker behandlar dina personuppgifter i syfte att kontakta dig. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår privacy policy.

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]