Google lägger till Pay for conversions budgivning i Display kampanjer

Publicerad

Google lägger till Pay for conversions budgivning i Display kampanjer

Nu kan annonsörer betala för konverteringar istället för click och impressions i sina Display kampanjer. Google har tillkännagivit möjligheten av konverterings baserad budgivning för Display kampanjer och funktionen heter "Pay for conversions". När du som annonsör använder dig av denna budstrategi så kan du använda dig av Target CPA.

Läs mer på Marketing Land

Facebook har börjat testa annonser i sökresultatet

Facebook tillkännagav i tisdags att de testar annonser i sitt sökresultat. Testet kommer att löpa i plattformens primära sökresultatet och Marketplace sökresultatet. Sökresultaten i Facebook ör ett av de få utrymmen som inte har annonser i dagsläget.

Läs mer på Search Engine Land

Google har officiellt slutat stöda flera av de gamla rapporterna i Google Search Console

Som lovat av Google så har de nu börjar sluta stöda vissa Google Search Console rapporter. Några av de gamla rapporterna finns att hitta i nya Google Search Console.

Läs mer på Search Engine Land

Prenumerera på Key News och få en sammanfattning av veckans nyheter i din inkorg. Följ denna länk för att börja prenumerera.

Kontakta oss

När du använder detta formulär samtycker du till att Keybroker behandlar dina personuppgifter i syfte att kontakta dig. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår privacy policy.

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]