Googles indexbugg fixad

Publicerad

Google indexbugg fixad

Med början från den 4 april uppträdde en bugg i Googles index vilket gjorde att en del sidor försvann från sökresultaten. Först i onsdags rapporterade Google att buggen är fixad. De har dock inte gått ut men någon information om vad som låg bakom eller hur stor del av deras index som var påverkat. Har du förlorat någon trafik och försäljning?

Läs mer här

Snapchat lanserar multiplayer spel direkt i chatten

Snap Games plattformen låter dig att spela i realtid med dina vänner samtidigt som du pratar och textar. För att skapa intäkter kommer Snapchat att visa korta 6 sekunders videoannonser. Intäkterna kommer att delas med spelutvecklarna. Annonserna kommer att vara opt-ins där användaren i gengäld kan få extra liv och andra spel bonusar. Längre fram går det väl även att tänka sig att användare kan köpa kosmetiska uppgraderingar som skins i Fortnight för att imponera på sina spelvänner.

Läs mer här

Google börjar visa annonser i Google Assistant

I samband med att Google uppdaterar sin personliga assistent tjänst med nya svarsmallar och fler interaktiva element så inkluderar de även sökannonser. För en del frågor så tror de att det mest hjälpfulla svaret är en lista på länkar från olika källor på nätet. I dessa fall så kommer Google visa ett fullt sökresultatet där även annonser kommer att ingå.

Läs mer här

IBM drar sig ut martech marknaden

IBM kommer att sälja deras Watson baserade marketingteknologi stack senare i år för att fokusera på cloud, AI och supply chain. Köparen är en private equity fond, Centerbridge, som har för avsikt att etablera ett nytt självständigt bolag och produkt. De mest namnkunniga återstående leverantörerna på marknaden nu är Adobe och Oracle som löpande gör förvärv och breddar deras marketing, commerce och UX erbjudanden.

Läs mer här

New York Times tredubblar antalet prenumeranter med marketing teknologi

En nyckel till NYT har lyckats öka sina digitala prenumeranter har varit deras förmåga att koppla ihop deras strategi och kundupplevelse med ett marketing teknologi team. Den initiala utmaningen var att koppla samman de många olika datakällorna och att få utveckling och marknadsföring att prata samma språk och etablera gemensamma prioriteringar. En uppgift som föll på rollen som martech produktansvarig. En framgångsfaktor har varit att arbeta med tydliga mål och nyckeltal och framförallt att hålla en hög kadens och uppföljning.

Läs mer här

Kontakta oss

När du använder detta formulär samtycker du till att Keybroker behandlar dina personuppgifter i syfte att kontakta dig. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår privacy policy.

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]