Google rullar ut ad blocker i Chrome

Publicerad

Google rullar ut ad blocker i Chrome

Google Chrome har igår släppt en egen ad blocker för att förbättra webupplevelsen för användare. Annonser blockeras baserat på vad som kallas Better Ads Standards, där 12 störande annonsupplevelser har kartlagts och tagits itu med. Från ett användarperspektiv poppar en ad blocker-infobar upp i botten av skärmen för android-användare och på desktop liknar designen Chromes tidigare pop-up blocker.

Läs mer på Search Engine Journal

Snapchat öppnar sitt annons-API

Snapchat tar nästa steg i sin intäktsgenerering och öppnar upp sitt annons-API för allmänheten. Tidigare har bara utvalda utvecklare haft tillgång till Snapchats annons-API, men nu har alla annonsörer, byråer, och tredjepartsutvecklare tillgång.

Läs mer på Social Media Today

Google markerar alla HTTP-sidor som Not secure i Chrome

Under de senaste åren har webben blivit säkrare i och med övergången från HTTP-sidor till HTTPS-sidor. För att ytterligare sporra denna utveckling kommer Google Chrome från och med juli 2018 att markera HTTP-sidor som Not secure, och kommer visa texten Not secure framför webadressen i browsern.

Läs mer på Google Security Blog

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]