Google introducerar ett nytt sätt att split-testa AMP-sidor i Google Ads

Publicerad

Google introducerar ett nytt sätt att split-testa AMP-sidor i Google Ads

Google har introducerat ett nytt sätt för annonsörer att A/B-testa effekten av att använda AMP-sidor jämfört med att använda traditionella landningssidor med Google Ads. Google har sen innan erbjudit möjligheten att testa två olika sidor om man använder Google Ads Campaign Experiments eller Ad Variations. Nu kommer man kunna använda en ny metod för sina Campaign Experiments och det kallas "Cookie-Based Splits" av Google.

Läs mer på Search Engine Journal

Googles Exact Match Close Variants expanderar igen

Den senaste Machine-Learning uppdateringen av Close Variants betyder att Exact Match kommer att ändras och att dina Exact Match Keywords även kommer matchas till andra sökord där intentionen av sökningen är den samma. Google har meddelat att det har tillkommit en ändring till vad som anses vara Close Variants av ett Exact Match Keyword.

Läs mer på Search Engine Land

LinkedIn lägger till Dynamic Ads i sin Campaign Manager

Annonsörer kommer nu att kunna skapa och hantera dynamiska annonskampanjer och spåra hur de presterar med hjälp av LinkedIns verktyg för annonshantering. Efter att ha lanserat en nyutvecklad Campaign Manager platform i juli, levererar LinkedIn nu sin Dynamic Ad produkt till det nyligen omgjorda Campaign Manager verktyget. Företag som kör Dynamic Ads på LinkedIn kommer nu att kunna skapa, hantera och spåra kampanjer via sin Campaign Manager Platform.

Läs mer på Marketing Land

YouTube lanserar vertikala videoannonser för TrueView och Universal App-Campaigns

Google lanserar nu vertikala videoannonser på YouTube, anpassade för TrueView och Universal App-campaigns. Företaget säger att över 70% av YouTube-visningar sker på mobila enheter. I ett försök att skapa en bättre upplevelse för mobila tittare har YouTube nu en reklamlösning som skräddarsys för att passa vertikala videos.

Läs mer på Search Engine Journal

Prenumerera på Key News

Prenumerera på Key News och få en sammanfattning av veckans nyheter i din inkorg. Följ denna länk för att börja prenumerera.

Kontakta oss

När du använder detta formulär samtycker du till att Keybroker behandlar dina personuppgifter i syfte att kontakta dig. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår privacy policy.

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]