Google Assistant i fokus på Googles I/0 konferens

Publicerad

Prenumerera på Key News här

Google AdWords vill visa responsiva sökannonser med 3 rubriker

Google AdWords testar en ny dynamisk annonsfunktion i beta. Genom att sätta upp en annons med flera rubrikalternativ och beskrivningar, kan Google dynamiskt testa kombinationerna av dem för att hitta en så effektiv kombination som möjligt.

Läs mer på Marketing Land

Google Assistant i fokus på Googles I/0 konferens

Google Assistant har blivit en nyckelprodukt för Google i konkurrensen med Apple och Amazon. På Google I/0 konferensen låg Assistant i fokus och följande uppdateringar presenterades: Nya röster, fortsatt konversation utan "OK Google", schemalagda rutiner, smart skärm påväg i juli, rikare visuell upplevelse på mobilen, actions i Google maps, samt deras största nyhet - Duplex, som möjliggör AI-driven konversation över telefon för att boka tjänster såsom restaurangbesök.

Läs mer på Search Engine Land

AdWords övergår helt och hållet till sin nya interface

AdWords övergår helt och hållet till sin nya interface till slutet av detta år, vilket betyder att den gamla versionen inte är tillgänglig mera från och med 2019. AdWords rekommenderar därför sina användare att följa med sin inkorg för email om övergången.

Läs mer på Inside AdWords

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]