Google AdSense kommer ut med nytt annonsformat

Publicerad

Google AdSense kommer ut med nytt annonsformat

Google AdSense rullar ut Auto ads som tidigare varit i beta, ett nytt placeringsoptimerat annonsformat som sägs ska kunna öka omsättningen med upp till 15%. Auto ads använder machine learning för att automatiskt placera annonser där de mest sannolikt kan konvertera. Formatet presenteras även som lätt att använda.

Läs mer på Inside AdSense

Facebook vill kombinera AR, VR och News Feed i 3D-inlägg

Facebook vill göra 3D till en naturlig del av sitt ekosystem, och har nu möjliggjort 3D-inlägg i glTF 2.0-format. Formatet gör det möjligt att visa t.ex. sträva eller glansiga ytor tack vare textur-och ljussättningar. Facebook ser utvecklingen med 3D som en naturlig förlängning av ett socialt nätverk som har utvecklats från text till bild till video och interaktiv media.

Läs mer på TechCrunch

Google flyttar fler sidor till mobile-first indexering

Under de kommande veckorna kommer Google flytta "betydande mängder" sidor till mobile-first indexering. Mobile-first indexet är Googles sätt att flytta fokus från desktop till mobil, genom att indexera mobilversionen av en websida före desktop-versionen, så länge en mobilversion finns vill säga. Enligt Google var den ursprungliga planen att vara klara med övergången i början av 2018, men projektet verkar dra ut på tiden.

Läs mer på Search Engine Journal

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]