Facebook utökar A/B-test- och rapporteringsmöjligheter

Publicerad

Facebook utökar A/B-test- och rapporteringsmöjligheter

Tidigare A/B test har fokuserat på annonsformat, visuellt material, rubriker, och call-to-actions. Nu har Facebook lagt till möjligheten att A/B-testa bland annat engagement, app-installationer, och räckvidd. En ny dashboard har även tagits fram, inkluderande CPM, CPCoch CTR-rapportering.

Läs mer på Marketing Land

Google introducerar TrueView for reach

För att hjälpa annonsörer nå en större andel av sin målgrupp på Youtube introducerar Google TrueView for reach. Produkten är optimerad för effektiv räckvidd, och Google lyfter fram ett beta test där TrueView for reach-kampanjer stått för ett närmare 20% lyft i Ad Recall i 9/10 av testfallen.

Läs mer på Inside AdWords

Bing rullar ut Price extensions för sökannonser

Bing låter nu annonsörer lägga till Price extensions på sökannonser. USA är först ute som vanligt, men redan under denna månad ska funktionen rullas ut globalt. Olika språk och valutor är understödda.

Läs mer på Search Engine Journal

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]