Facebook lanserar ny analysfunktion inkluderande omnichannel

Publicerad

Facebook lanserar ny analysfunktion inkluderande omnichannel

På sin F8 utvecklarkonferens presenterade Facebook nya analysfunktioner, bland annat ett verktyg som spårar kundresor över flera kanaler. Verktyget i fråga heter Journeys, och Facebook understryker att alla analysfunktioner är byggda med kundens integritet i åtanke.

Läs mer på Marketing Land

Instagrams Explore-sektion uppdateras

Insagram presenterade en kommande uppdatering av sin Explore-sektion under Facebooks F8-konferens. Instagram hänvisade till aktiva användare vad gäller hashtag-följande och utforskande av nytt material, vilket gör en utveckling av Explor-sektionen logisk. Planen är att införa en horisontell scroll-meny av rubricerade bilder för att ge användare mer kontroll över sitt utforskande.

Läs mer på TechCrunch

LinkedIn inför nya alternativ för Lead Gen Formulär

LinkedIn kommer införa tre nya alternativ för Lead Gen Formulär som annonsformat, för att förbättra både respons och räckvidd. Först och främst utvidgar LinkedIn sina budoptimeringsverktyg till att inkludera Lead Gen Formulär. För det andra görs Formulären tillgängliga på desktop, och för det tredje blir det lättare för SalesForce Sales Cloud Microsoft Dynamics 365 att komma åt data från sina Lead Gen Formulär.

Läs mer på Social Media Today

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]