DoubleClick Bid Manager rullar ut audio-annonsköp globalt

Publicerad

DoubleClick Bid Manager rullar ut audio-annonsköp globalt

I samband med att investeringen i digitala audio-annonser ökar har nu Googles DoubleClick Bid Manager globalt börjat stöda programmatiskt köp av audio-annonser från en handfull streamingtjänster. I onsdags meddelade företaget att annonsinventarie kan köpas programmatiskt från Spotify, Tuneln, SoundCloud, och Google Play Music.

Läs mer på Marketing Land

AdWords inför en funktion för anteckningar

Google meddelade i mars att en anteckningsfunktion skulle rullas ut för AdWords. Funktionen finns nu tillgänglig och möjliggör enkla anteckingar på konto-, kampanj-, och annonsgruppsnivå.

Läs mer på Search Engine Land

Bing Ads introducerar In-Market Audience Targeting

Bing Ads introducerar ett nytt sätt att nå grupper av användare som med stor sannolikhet kommer att genomföra ett köp: In-Market Audience Targeting. Google AdWords introducerade detta i sina sökkampanjer i maj förra året och Bing inför nu samma koncept.

Läs mer på Search Engine Journal

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]