Google låter användare radera sökdata & kontrollera annonsinställningar från Google Search page

Publicerad

Google låter användare radera sökdata & kontrollera annonsinställningar från Google Search page

Användare behöver inte längre gå till sina Google Account sida för att komma åt integritetsinställningarna. Google uppdaterade deras användarskyddsinställningar i onsdags vilket tillåtter användare att ta bort deras sökaktiviteter och i sin tur kontrollera hur annonser riktas till dem. Detta kan numera göras direkt på Google Search hemsida både på datorer och i mobilen.

Läs mer

Facebooks nya version av Messenger, Messenger 4, gör det enklare för användare att ta kontakt med varumärken

Facebook har redan börjat rulla ut deras nya version av Messenger som lovar en enklare användarupplevelse. I den nya uppdateringer har Facebook bantat ner antalet flikar från nio stycken till enbart tre: Chat, People och Discover. Meddelandeappen ger fliken "Discover" mest uppmärksamhet där användare kan skicka direktmeddelanden till företag via plattformen.

Läs mer

Facebook Attribution är nu tillgänglig för alla annonsörer

I mars 2017 började Facebook betatesta en attribueringslösning som skulle hjälpa annonsörer att förstå och analysera den inverkan deras kampanjer har. Förra fredagen togs attribueringslösningen "Facebook Attribution" ur sin betafas och lanserades för annonsörer. Gratisverktyget drivs av Facebookpixeln och kan rapportera på kampanjer över Facebook, Instagram, Audience Network och Messenger.

Läs mer

Prenumerera på Key News

Prenumerera på Key News och få en sammanfattning av veckans nyheter i din inkorg. Följ denna länk för att börja prenumerera.

Kontakta oss

När du använder detta formulär samtycker du till att Keybroker behandlar dina personuppgifter i syfte att kontakta dig. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår privacy policy.

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]