Publicerad
Nästan hälften av svenskarna handlade på Black Friday
Det råder ingen tvekan om att Black Friday fortfarande är en betydligt större shoppingdag än Singles Day i Sverige. Åtminstone om man ska döma en undersökning som YouGov har genomfört. Den visar att 45 procent av svenskarna utnyttjade ett Black Friday-erbjudande, medan motsvarande siffra för Singles Day är 6 procent.
PostNord har nu sammanställt Black Friday: 6,7 miljarder kronor och 897 000 paket
PostNord har nu sammanställt Black Friday och den stora rea-dagen hamnar strax över företagets prognos. Enligt fraktbolaget så omsatte dagen 6,7 miljarder kronor. Detta framgår av en undersökning som PostNord genomfört den 24-25 november 2018. Totalt spenderade kunderna i snitt 2 635 kronor per person och de mest populära varorna var kläder och hemelektronik.
Elgiganten slog 600 miljoner under fredagen
Facit är inne för Elgigantens Black Friday. Bara under fredagen, alltså inte hela helgen, så omsatte kedjan 617 miljoner kronor. E-handeln ska dock ha vuxit mest och ökade med nära 100 procent för Elgiganten. Redan vid klockan 15.00 så slog de fjolårets Black Friday-rekord ha passerats.
Prenumerera på Key News och få en sammanfattning av veckans nyheter i din inkorg. Följ denna länk för att börja prenumerera.