Annönser flyttar över budget från sök till Amazon

Publicerad

Annönser flyttar över budget från sök till Amazon

En ny undersökning visar att fler annonsörer spenderar mer pengar på Amazon på bekostnad av övrigt traditionellt sök. I USA har Amazon blivit den tredje största digitala annonssäljaren och ligger strax bakom Facebook och Google. Fler än 30% av de som blev tillfrågade i Amazon Advertising Forecast, som släpptes förra torsdagen av Third Door Media (Search Engine Land’s moderbolag) tydde på att annonsörer planerar att flytta över sina budgetar till Amazon. Läs mer

Google ger sökresultaten för hotell en ny design

Google lanserar en ny design för resultatet av hotellens webbgränssnitt efter att användarna har klickat sig vidare från sökresultaten. Den nya designen visar hotellen i ett rutnät där de får större utrymme för bild och pris. Detta tillåter användarna att på ett enklare och mer användarvänligt sätt justera datum och få fram priser utan att behöva lämna Google. Läs mer

Google Maps ‘Follow’ knapp ger företag ett nytt sätt att nå användare

Google Maps kommer att lägga till en “Follow” knapp i "For you" tabben. Detta innebär att företag kommer kunna skicka uppdateringar till användare och nå dem på nya sätt. Läs mer

Prenumerera på Key News

Prenumerera på Key News och få en sammanfattning av veckans nyheter i din inkorg. Följ denna länk för att börja prenumerera.

Kontakta oss

När du använder detta formulär samtycker du till att Keybroker behandlar dina personuppgifter i syfte att kontakta dig. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår privacy policy.

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]