Så här bidrar AI till den nya konsumentupplevelsen inom marknadsföring

Publicerad

Så här bidrar AI till den nya konsumentupplevelsen inom marknadsföring

Med data och insikter uppmanar Watson Marketing marknadsförare att lära känna sina kunder bättre än någonsin och främja lojalitet. Genom att hjälpa marknadsförare samla in data, identifiera nya målgrupper och skapa ett enhetligt marknadsförings- och analyssystem, kan AI skala och skapa kundanpassning med en precision som tidigare inte var möjlig. Genom att koppla ihop konsumentdata från olika typer av källor såsom webbplatser och sociala medier kan företag producera material som är relevant för enskilda konsumenters behov.

Läs mer

Facebook prioriterar Stories över Newsfeed, kommer annonser följa efter?

Förra månaden rapporterade Facebook nedåtgående lönsamhet och stagnerande användartillväxt för det tredje kvartalet. Facebooks chefer valde därför att istället leda investerares uppmärksamhet till företagets bättre än väntade intäkter och skifte i intäktstrategi från Newsfeed till Stories, Messages och Video. De klargjorde dock att Stories, i synnerhet, liksom IGTV inte är lika lönsamma som News Feed än.

Läs mer

5 SEO trender som kommer vara viktiga under 2019

Google investerar tungt i att vara bäst. SEO marknadsförare försöker anpassa sig efter alla ändringar som sker och det är så SEO trender föds. Här kommer dock en genväg till framgång: tänk igenom din SEO strategi i förväg, lär känna kommande trender och förbered en handlingsplan för vardera. I år har Google överraskat oss med deras mobil- och hastighetsrelaterade ansträgningar. Som ett resultat av detta förutspås nästa års trender att gå åt samma håll. SEO kampanjer kommer dock även påverkas av spelare som är utanför Googlesfären.

Läs mer

Prenumerera på Key News

Prenumerera på Key News och få en sammanfattning av veckans nyheter i din inkorg. Följ denna länk för att börja prenumerera.

Kontakta oss

När du använder detta formulär samtycker du till att Keybroker behandlar dina personuppgifter i syfte att kontakta dig. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår privacy policy.

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]