Nylansering av hemsida och varumärkesprofil

Nylansering av hemsida och varumärkesprofil

Utmaning

8848 Altitude är ett svenskt varumärke som är specialiserat på friluftskläder för aktiviteter runt berg, såsom alpint, cykling och vandring. Fokuset har tidigare legat på distribution genom återförsäljare men för några år sedan öppnade 8848 Altitude sin egen webbshop som kommit att bli en allt viktigare försäljningskanal för varumärket.

8848 Altitude planerade en nylansering av sin varumärkesprofil samt en ny flaggskeppsbutik online. Utmaningen var att nå ut till en ny och större målgrupp samt att öka försäljningen online genom varumärkets egen kanal.

Så gjorde vi

Eftersom hemsidan behövde leva upp till den nya varumärkesprofilen jobbade vi med SEO under vintern och våren. Genom en sökbeteendeanalys förbättrade vi tillsammans innehållet på hemsidan samtidigt som innehållet anpassades till sökbeteendet inom vertikalen.

Med hjälp av sökbeteendeanalysen skapade vi en ny sökannonseringsstruktur för att nå målgruppen genom hela kundresan.

Under lanseringen gjordes även en YouTube satsning, där vi annonserade mot nya och potentiella kunder under hela hösten med varierande innehåll i både Bumper och True View format.

Resultat

  • Trafiken till hemsidan ökade med 75%
  • Antalet nya användare ökade med 66%
  • Konverterinsgraden steg med 22%
  • Intäkterna ökade med 154%.

Vill du veta mer?

Kontakta oss så berättar vi gärna mer om hur vi kan hjälpa er med en nylansering, du kan även läsa mer om hur vi jobbar med YouTube och SEO här på vår hemsida.


En halv miljon besök på två månader


Datadriven strategi ger resultat


Feedbaserad tillväxt i en utmanande vertikal


Kundaktivering med Omnichannel


Strategi för kundresan i det digitala ekosystemet


Automatiserad kampanjhantering med feedlösning


Nylansering av hemsida och varumärkesprofil


Dubbel försäljning efter sökbeteendeanalys


482% fler bokningar och halverad konverteringskostnad från SEM

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]