Smartare räckvidd för samma peng

Smartare räckvidd för samma peng

Utmaning

En ganska vanlig förfrågan från våra kunder - maximera räckvidden för vår budget. För oss? En möjlighet att utmana en traditionell mediebyrås resultat och visa värdet i att gå med en digital mediebyrå.

Så gjorde vi

För det första la vi till fler targetingmetoder till de redan existerade. Med andra ord - vi hittade nya sätt att nå målgruppen. Till detta adderade vi möjligheten att vara mer flexibel med pengarna. Alltså: vi flyttade pengarna dit kunderna var för att möta dem. Avslutningsvis justerade vi och optimerade kampanjen under dess gång. Och det lönade sig.

Resultat

Kontentan blev följande. En högre view-through rate än förut, alltså en betydligt högre relevans för målgruppen, men med samma frekvens per användare som innan. Oh, just det. Kontaktkostnaden per användare gick ner med 42%.

Vill du också börja med YouTube annonsering? Kontakta oss så berättar vi mer!

Se även detta case, sammanställt av Google


En halv miljon besök på två månader


Datadriven strategi ger resultat


Kundaktivering med Omnichannel


Automatiserad kampanjhantering med feedlösning


Strategi för kundresan i det digitala ekosystemet


Feedbaserad tillväxt i en utmanande vertikal

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]