Kundaktivering med Omnichannel

Kundaktivering med Omnichannel

Utmaning

Försäljningen av Modifasts populära dietprodukter kommer till största delen från befintliga kunder. Modifast ville öka andelen nya kunder utan att använda reakampanjer och samtidigt öka sin varumärkeskännedom och synlighet.

Så gjorde vi

Istället för att använda TV byggde vi en Youtube-kampanj som riktade sig till målgruppen. Genom att använda kunddatan från befintliga kunder skapade vi en målgruppsdemografi på Youtube.

Varje person i målgruppen exponerades först för en TrueView- annons och sedan en 6-sekunders bumper- Youtube- annons. Följt av detta användes Retargeting för att visa display-annonser på populära webbsidor. Annonserna ledde målgruppen till en optimerad landningssida. De besökare som inte genomförde ett köp fick en sista Facebook-annons exponerad för sig i syfte att bli engagerad på nytt.

Resultat

  • Det totala ordervärdet ökade med 84% under perioden
  • Antalet besökare ökade med 172%
  • Konverteringsgraden ökade med 23%
  • En brandlift- studie gjord tillsammans med Google visade också en ökad varumärkeskännedom på 14% över alla målgrupper


En halv miljon besök på två månader


Kundaktivering med Omnichannel


Feedbaserad tillväxt i en utmanande vertikal


Datadriven strategi ger resultat


Automatiserad kampanjhantering med feedlösning


Strategi för kundresan i det digitala ekosystemet


Nylansering av hemsida och varumärkesprofil


Dubbel försäljning efter sökbeteendeanalys


482% fler bokningar och halverad konverteringskostnad från SEM


En halv miljon tittare


Feedoptimering ökade lönsamheten +46%

Kontakta oss

När du använder detta formulär samtycker du till att Keybroker behandlar dina personuppgifter i syfte att kontakta dig. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår privacy policy.

Kontakt

Ida Hällkvist, VD Keybroker AB - [email protected]
+46 70 480 10 00‬

Presskontakt

Fredrik Holmén, Ordförande Keybroker AB - [email protected]
+46 734 332 501