Kundaktivering med Omnichannel

Kundaktivering med Omnichannel

Utmaning

Försäljningen av Modifasts populära dietprodukter kommer till största delen från befintliga kunder. Modifast ville öka andelen nya kunder utan att använda reakampanjer och samtidigt öka sin varumärkeskännedom och synlighet.

Så gjorde vi

Istället för att använda TV byggde vi en Youtube-kampanj som riktade sig till målgruppen. Genom att använda kunddatan från befintliga kunder skapade vi en målgruppsdemografi på Youtube.

Varje person i målgruppen exponerades först för en TrueView- annons och sedan en 6-sekunders bumper- Youtube- annons. Följt av detta användes Retargeting för att visa display-annonser på populära webbsidor. Annonserna ledde målgruppen till en optimerad landningssida. De besökare som inte genomförde ett köp fick en sista Facebook-annons exponerad för sig i syfte att bli engagerad på nytt.

Resultat

  • Det totala ordervärdet ökade med 84% under perioden
  • Antalet besökare ökade med 172%
  • Konverteringsgraden ökade med 23%
  • En brandlift- studie gjord tillsammans med Google visade också en ökad varumärkeskännedom på 14% över alla målgrupper


En halv miljon besök på två månader


Datadriven strategi ger resultat


Feedbaserad tillväxt i en utmanande vertikal


Kundaktivering med Omnichannel


Strategi för kundresan i det digitala ekosystemet


Automatiserad kampanjhantering med feedlösning


Nylansering av hemsida och varumärkesprofil


Dubbel försäljning efter sökbeteendeanalys


482% fler bokningar och halverad konverteringskostnad från SEM

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]