Hitta problemen och lös dem

Hitta problemen och lös dem

Utmaning

Ocay! har allt för kontoret. Från städartiklar till kaffe till printers till klamrar till häftapparater. Med 37 fysiska butiker och en onlinesatsning är de överallt. Men webbutiken behövde ses över - snabbt. Keybroker fick uppdraget.

Utmaningen var att göra en kortfattad och övergripande analys för att identifiera uppenbara hinder/problem med den nya e-handeln

Så gjorde vi

Genom att prioritera de sidor som påverkade köpprocessen - startsida, kategorisidor, produktsidor och varukorg - kunde vi snabbt jämna ut vägen från köpimpuls till konkret handling.

Resultat

Vi hjälpte kunden med ett konkret förslag på ändringar, ett förslag på A/B tester och en plan för hur optimeringen kunde förbättras ytterligare. Ocay har genomfört flera av våra förslag med en positiv effekt på konverteringsgraden och försäljningen.


En halv miljon besök på två månader


Datadriven strategi ger resultat


Feedbaserad tillväxt i en utmanande vertikal


Kundaktivering med Omnichannel


Strategi för kundresan i det digitala ekosystemet


Automatiserad kampanjhantering med feedlösning


Nylansering av hemsida och varumärkesprofil


Dubbel försäljning efter sökbeteendeanalys


482% fler bokningar och halverad konverteringskostnad från SEM

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]eybroker.com