Datadriven strategi ger resultat

Datadriven strategi ger resultat

Utmaning

Memira ögonkliniker är ledande inom ögonlaser och ögonoperation i Norden. För att lyfta deras digitala prestation steg Keybroker in som digital kampanj-manager, med fokus på alla digitala kanaler, i nära samarbete med det nordiska marknadsteamet.

Så gjorde vi

Efter en närmare titt på datan såg vi att ett antal ineffektiva processer höll kundanskaffningen från att nå sin fulla potential. Genom att göra om den digitala strategin, implementera datadrivna beslut och en ny tillväxtmodell kunde vi forma marknadsföringen enligt kundresan och optimera kundupplevelsen över de olika kanalerna.

För att maximera antalet leads och minimera spill, införde vi daglig optimering och ändringar i bland annat media-mixen, budget-allokeringen, och targeting. Detta agila tillvägagångssätt förbättrade beslutsfattandet genom att basera insikt på realtidsdata. Ett dagligt fokus på nya möjligheter resulterade i rätt handling vid rätt tidpunkt. Tack vare det nära samarbetet mellan Keybroker och Memira kunde teamet som helhet bättre engagera och konvertera besökare.

Resultat

  • Året efter Keybroker steg in i rollen som kampanj-manager, ökade produktiviteten i kundanskaffningen och antalet leads ökade med 35% YOY i Sverige
  • I sin helhet blev 2017 ett rekordår för Memira på samtliga marknader


En halv miljon besök på två månader


Datadriven strategi ger resultat


Feedbaserad tillväxt i en utmanande vertikal


Kundaktivering med Omnichannel


Strategi för kundresan i det digitala ekosystemet


Automatiserad kampanjhantering med feedlösning


Nylansering av hemsida och varumärkesprofil


Dubbel försäljning efter sökbeteendeanalys


482% fler bokningar och halverad konverteringskostnad från SEM

Kontakta oss

När du använder detta formulär samtycker du till att Keybroker behandlar dina personuppgifter i syfte att kontakta dig. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter i vår privacy policy.

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]