Automatiserad kampanjhantering med feedlösning

Automatiserad kampanjhantering med feedlösning

Utmaning

Apollo är en stark spelare i den nordiska resemarknaden med ett brett utbud av destinationer. Utbudet av destinationer varierar över kalenderåret, vilket skapar flera utmananingar för en effektiv annonshantering. Att med säkerhet spendera tid på rätt, värdeskapande aktiviteter blir därför en utmaning

De säsongbaserade trenderna i resevertikalen är starka, och sannolikheten för köp är beroende av tillgängligheten för varje destination. För att vara kostnadseffektiv behövs därför löpande information i realtid över vilka destinationer som prioriteras.

Så gjorde vi

För att automatisera kampanjhanteringen byggde vi en feedbaserad annonslösning där destinationerna automatiskt aktiveras och pausas baserat på tillgänglighet. Annonserna riktas automatiskt till den geografiska startpunkten för resan och alla annonser uppdateras i realtid för att visa bästa möjliga pris baserat på prisinformation i feeden.

Resultat

  • Feedautomatiseringen frigör värdefull tid till andra aktiviteter, såsom målgruppssegmentering, målgruppsanalys, annonsinnehåll och optimering av landningssidor
  • Vi skapade en smidig och relevant upplevelse för kunderna med relevant annonsinnehåll och relevanta landningssidor, vilket ledde till en CTR om +56% och en CPC om -46%
  • Den betalda sökannonseringskanalen har haft en YOY tillväxt om miljontals SEK


En halv miljon besök på två månader


Datadriven strategi ger resultat


Feedbaserad tillväxt i en utmanande vertikal


Kundaktivering med Omnichannel


Strategi för kundresan i det digitala ekosystemet


Automatiserad kampanjhantering med feedlösning


Nylansering av hemsida och varumärkesprofil


Dubbel försäljning efter sökbeteendeanalys


482% fler bokningar och halverad konverteringskostnad från SEM

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]