Marknadsintegrerad SEO

SEO som en del av marknadsföringen

Marknadsintegrerad SEO

I de flesta branscher finns det säsongsvariationer och trender i hur sökbeteendet ser ut. Konsumenternas efterfrågan och deras sätt att använda sökmotorer är något som ständigt förändras och påverkas. Det är därför viktigt att analysera sökbeteende och trender så att man kan anpassa kommunikationen och vara synlig på rätt sökord vid rätt tidpunkt.

På Keybroker arbetar vi med vad vi kallar marknadsintegrerad SEO där vi lyfter in SEO i marknadsplanen precis som vilken annan digital marknadsföringskanal som helst. Kundernas sökbeteende påverkas av både säsong och trender men även av vilka marknadsaktiviteter som görs i andra kanaler, både online och offline. Därför är det viktigt att anpassa och planera SEO efter tid på året och marknadsplanen för att ta vara på synergieffekter och inte ge bort trafik till konkurrenter. Tillsammans med våra kunder planerar vi när olika SEO åtgärder bör vidtas för att ligga i fas med kampanjer och säsong.

Vi vet genom vår sökbeteendeanalys vilka sökord ni bör vara synliga på och kan planera vilket innehåll som ska produceras när, vilka landningssidor som ska skapas och vilka tekniska åtgärder som bör vara plats. Vi arbetar proaktivt med en marknadsintegrerad SEO för att säkerställa synlighet vid rätt tidpunkt, vi ser till så att ni fångar upp den trafik som ni själva skapar. Vi ser till att ni ligger steget före i er synlighet för att inte tappa viktig intäkt.

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Ulrik Rydén - ulrik.ryden@keybroker.com, +46 763 249 485