SEO - Sökmotoroptimering

Konsumenter litar mindre på sina vänner än sökmotorer. Där 82% ser sök som den viktigaste kanalen inför ett köp, ser 63% sina vänner och bekanta som detsamma. Sök utgör alltså den absolut viktigaste kanalen för de flesta företag.

Vad är SEO?

I Sverige så Googlar vi mer än 50 miljoner gånger per dag och vi har alltid all världens information inom en armlängds avstånd. Vi Googlar när vi sitter på bussen, när vi är på jobbet eller under diskussionen vid middagsbordet. Vi Googlar när vi vill ha information och när vi vill handla. Sökmotoroptimering (SEO) handlar om skapa relevanta resultat för användaren och besvara sökfrågan. Att arbeta med sökmotoroptimering är idag absolut nödvändigt för många företag för att inte förlora viktig intäkt.

På Keybroker arbetar vi med en holistisk och långsiktigt syn på SEO där vi sätter kundens affär i fokus. Vi ser hela hemsidan och ser till att driva relevant trafik för att öka våra kunders intäkt och varumärkeskännedom. Vi arbetar med SEO tillsammans med övriga marknadsaktiviteter, ser till att våra kunders hemsidor är tekniskt indexeringsbara, följer upp på förändringar hos Google och ordnar så rätt innehåll finns på rätt plats. Vi finns alltid där som SEO-partner för att säkerställa att alla förutsättningar för att synas och öka er trafik finns på plats.

Vi ser till att ni syns när era kunder letar efter era produkter och tjänster!

Vårt erbjudande inom SEO

Insikt

- Nulägesanalys
- Sökbeteende
- Synlighet
- Teknisk analys

Taktik

- Webbstruktur
- Content plan
- Teknisk strategi
- Marknadsintegration

Genomförande

- Content skapande
- Outreach
-Teknikimplementation
-Användaranpassning

Utvärdering

- Resultatrapport
- Synlighetsrapport
- Uppföljning åtgärder
- Teknisk validering

Case


Naturlig trafik är den bästa trafiken


Flytthjälp gav mer organisk trafik

Exempel på vårt arbete inom SEO

Outreach och länkattraktion

Att arbeta med externa länkar har länge varit och är fortsatt en viktig del av SEO. Länkar fungerar som en väg in och en röst för er hemsida. Genom att arbeta aktivt med att attrahera länkar så kan man således stärka sin organiska synlighet. Men det gäller att göra det rätt, att arbeta med länkar är något som måste göras med rätt metoder och med ett långsiktigt tänk.

Läs mer

Sökbeteende

Vad söker era potentiella kunder efter? Var finns sökvolymerna för er bransch? Och vad är användarnas uppsåt med den specifika sökningen? Detta är viktiga frågor att ställa sig och kartlägga för att framgångsrikt kunna arbeta med SEO. Genom en sökbeteendeanalys så kan vi lära oss just detta, få insikter baserade på riktig data och lära känna era kunder för att effektivt arbeta med er synlighet.

Läs mer

Marknadsintegrerad SEO

I de flesta branscher finns det säsongsvariationer och trender i hur sökbeteendet ser ut. Konsumenternas efterfrågan och deras sätt att använda sökmotorer är något som ständigt förändras och påverkas. Det är därför viktigt att analysera sökbeteende och trender så att man kan anpassa kommunikationen och vara synlig på rätt sökord vid rätt tidpunkt.

Läs mer

Content och struktur

Sökmotorerna har alltid strävat efter att ge användarna bästa möjliga resultat, ett resultat som besvarar sökfrågan och användarens uppsåt. Att skapa rätt innehåll på rätt plats är därför en förutsättning för att framgångsrikt arbeta med SEO. Under de senaste åren så har sökmotorernas förmåga att bedöma vad som är bra innehåll förbättrats avsevärt, något som ställer högre krav på både skapande av innehåll och hemsidors struktur.

Läs mer

Teknik-och-indexering

Sökmotorerna avancerade robotar söker ständigt av webben och dess innehåll. Genom avancerade algoritmer så bedöms hemsidors innehåll efter olika kriterier. För att underlätta detta och få sökmotorerna att förstå ert innehåll så bra som möjlig så gäller det att ha de tekniska förutsättningarna på plats.

Läs mer

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Ulrik Rydén - ulrik.ryden@keybroker.com, +46 763 249 485