Google Shopping

Vårt erbjudande för Google Shopping

Shopping online fortsätter växa med otrolig fart. Google shopping eller "Product listing ads" (PLA) är Googles snabbast växande annonsformatet just nu. 2015 har antalet sökningar som triggat shopping-annonser vuxit med över 100%. Shopping ads är till för online-, offline- och multichannelannonsörer. För en traditionell E-handlare står shoppingannonseringen för omkring 20-30% av totaltrafiken som kommer från Google-annonsering.

Hur fungerar det? Vi kopplar ihop er produktdatabas, produktfeed, med annonseringen. När kunden letar efter en produkt som finns på lager så kan vi välja att visa en shoppingannons. Annonsören betalar när kunden klickar på annonsen. Sammanfattningsvis tenderar shoppingannonser att konvertera bättre än vanliga textannonser, vilket medför bättre lönsamhetsresultat.

Vi kan även driva merförsäljning via shopping ads i fysisk butik. När en kund exempelvis gör en sökning på en produkt som ni har på lager, på sin mobil, i närheten av din affär kan vi visa shoppingannonser som hänvisar till den. Annonsören betalar när kunden klickar på annonsen för att exemeplvis hitta snabbaste vägen till butiken.

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Ulrik Rydén - ulrik.ryden@keybroker.com, +46 763 249 485