Remarketing

Endast några procent av alla besökare ni driver till er webbsida väljer att slutföra ett köp. Tänk om det fanns ett sätt att rikta annonser mot alla som besökt er webbsida, lagt något i varukorgen men inte slutfört köpet. Det gör det - och det kallas Remarketing.

Vad är Remarketing?

Remarketing går ut på att rikta annonser mot användare som tidigare har besökt en site. Utifrån beteendet på siten kategoriseras användarna på olika sätt. Det finns exempelvis möjlighet att särskilja de som har handlat något på siten mot de som inte har handlat. Med hjälp av denna information kan annonsörer rikta olika budskap mot användare som har visat upp olika typer av beteende.

Detta gör remarketing till ett utmärkt verktyg för att ta vara på trafik som drivits in till en site men som inte har konverterat. Remarketing ger också möjlighet att sälja komplementsprodukter till konsumenter som har handlat produkter eller tjänster tidigare via en site – exempelvis att annonsera en Apple-TV mot konsumenter som tidigare har handlat en TV på annonsörens site.

Målet är att annonsera mot dessa specifika målgrupper med skräddarsydda annonser utifrån beteende och driva tillbaka dem till din site. Annonserna kommer visas oavsett var målgruppen surfar inom de nätverk du annonserar mot eftersom det kategoriserade beteendet på annonsörens site utgör targeting-alternativet. Exempel på plattformar där annonserna kan synas är Facebook, Google, YouTube och en mängd olika displaynätverk.

Vårt erbjudande inom Remarketing

Insikt

- Målgruppsanalys

Taktik

- Målgruppsstyrning

Genomförande

- Implementation
- Bannerproduktion
- Kontouppsättning
- Kampanjhantering

Utvärdering

- Kampanjrapportering

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Ulrik Rydén - ulrik.ryden@keybroker.com, +46 763 249 485