Bing inför ny flik för förbättrad kampanjöversikt

Publicerad

Facebook kan flytta organiska sidinlägg till egen feed

I ett nytt test flyttar Facebook alla organiska inlägg som läggs upp av sidor, till det nya Explore Feed istället för News Feed. Explore Feed har skapats för att göra det enkelt för användare att hitta nytt innehåll som kan intressera dem, utanför sin egen News Feed. Det här testet kan vara ett sätt att göra betalt innehåll ännu mer centralt på Facebook genom att ta bort allt organiskt innehåll från användarnas News Feed.

Läs mer på Marketing Land

Google släpper den egna betalfunktionen Google Payment

Google har tagit fram en betalfunktion som ska göra online-betalning smidigare. Google Payment låter användaren betala med valfritt debit- eller kreditkort, så länge kortet är kopplat till Google-kontot i fråga. Funktionen låter användaren klicka igenom köpet utan att behöva fylla i varken betaluppgifter eller postuppgifter, då informationen förs över direkt från Google-kontot. Google planerar inte införa transaktionskostnader för ehandlarna.

Läs mer på Search Engine Journal

Bing inför ny flik för förbättrad kampanjöversikt

I den nya fliken kan man visualisera kampanjdata och summera centrala metriker, förklarar Bing. Utöver resultatsummeringar har också en inspirationsdel lagts till, där olika tips lyfts fram i form av nya funktioner eller funktioner som annonsören inte tidigare har använt. Fliken rullas ut globalt under de kommande veckorna.

Läs mer på Bing Ads

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]