Snapchat låter annonsörer animera egna filter

Publicerad

Snapchat låter annonsörer animera egna filter

Snapchat öppnar möjligheten för annonsörer att animera sponsorerade filter. Dessa kan användas helt som vanliga filter i Snapchat, ovanpå bilder eller videos, och kan vara väldigt intressanta för somliga företag. För tillfället är tillgången till filtren begränsad, men under 2018 planerar Snapchat göra formatet enklare tillgängligt.

Läs mer på Marketing Land

Google står för mer trafik till nyhetssidor än Facebook 2017

Enligt data från Parse.ly står Google igen för mer trafik till nyhetssidor än Facebook. Enligt rapporten refererar nu Google 18% mer trafik till nyhettsidor än Facebook. Mer specifikt sjönk Facebooks trafik med 25% jämfört med förra året, medan Google ökade sin trafik med 17%. En orsak som lyfts fram är Facebooks algoritmändring som prioriterar inlägg från vänner och familj i nyhetsflödet.

Läs mer på Recode

Youtube testar dubbla annonser

Youtube testar nu dubbla annonser i början av videoklipp. En talesperson från Youtube säger att testet är småskaligt men att de kontinuerligt testar olika sätt att förbättra plattformen för användare, kreaörer och annonsörer. Fler annonser kunde öka Youtubs omsättning såväl som influencers som delvis eller helt livnär sig på annonser. Som vanligt bör konsumentbeteendet vägas in och med tiden får vi se hur plattformen utvecklas.

Läs mer på Breakit

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]