Instagram låter nu företag schemalägga inlägg

Publicerad

Instagram låter nu företag schemalägga inlägg

Förut har man inte med officiella verktyg kunnat schemalägga inlägg på Instagram, så denna funktion är uppskattad av många. Tidigare har den officiella lösningen varit att skapa utkast och påminnelser om när vad ska släppas. Nackdelen med funktionen som släpps nu är dock att stödet inte finns för annonser, bara organiska inlägg, och funktionen ligger inte direkt i appen utan måste användas genom tredjepartslösningar.

Läs mer på TechCrunch

Whatsapp har nu 1.5 miljarder månatliga användare

Appen har vuxit snabbt under det senaste åren, i juli 2017 var antaler månatliga användare 1.3 miljarder, och när Facebook köpte Whatsapp 2014 hade appen 450 miljoner månatliga användare. Beslutet att betala över 19 miljarder dollar för Whatsapp ser mindre och mindre galet ut i takt med att appen växer och Facebook börjar göra pengar på den, t.ex. genom Whatsapp for Business som släpptes för ett antal månader sedan.

Läs mer på TechCrunch

Facebooks resultatrapport för 2017 har släppts

Facebook har släppt sin resultatrapport för Q4 och hela 2017. Enligt rapporten växer Facebook stadigt, både finansiellt och i användarantal. Man kan tro att Facebooks användarmarknad skulle vara mättad småningom, men företaget har vuxit i Asien samt områden som tidigare haft dåligt internetuppkoppling. Fake-profiler har varit på tapeten under det senaste året, och Facebook har hittat runt 60 miljoner automatiserade konton. Men även med denna siffra inräknad har Facebook gjort imponerande resultat 2017.

Läs mer på SocialMediaToday

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]