Google släpper SEO verktyg för 10 metriker

Publicerad

Google släpper SEO verktyg för 10 metriker

Google har lagt till en SEO kategori i Lighthouse, som är en open-source chrome extension. Den nya kategoring gör det möjligt att utföra en enkel SEO granskning för en hemsida och få förslag på förbättringar. Verktyget är simpelt, men som med de flesta produkter från Google kan det vara intressant att hålla ett öga på hur verktyget utvecklas.

Läs mer på Google Webmasters

Snapchat förvånande bra resultat i Q4 och 2017

Trots en skumpig färd har Snapchat vuxit under 2017 och gjort särskilt bra ifrån sig i Q4. Under hela året har företaget vuxit 18% som kan jämföras med Facebooks tillväxt på 14%. På kvartal-nivå har Snapchat vuxit 5.05% under Q4 jämfört med 2.9% under Q3. Omsättningen har under året stigit med 72%, och geografiskt sätt har den största tillväxten kommit från, för appen nya områden, utanför USA och Europa.

Läs mer på TechCrunch

Instagram testar Shoppable Collection annonser

Instagarm testar för tillfället Coleciton annonsformatet som är ett av formaten som används på Facebook. Collection annonserna syns i användarens flöde, har en huvudsaklig video med tillhörande karusell för tre stycken produkter. Genom att klicka på produktbilderna i karusellen tas användaren till företagets butik.

Läs mer på Marketing Land

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Fredrik Holmén, VD - [email protected]