Key News

Publicerad

Facebook lanserar Collections, ett nytt format för e-handel

Facebook lanserar ett nytt format för annonsering som är tydligare inriktat mot konvertering än Canvas. Formatet heter Collections och kommer att toppas med en bild eller video och därunder visa fyra produkter. Ett klick på annonsen leder vidare till en produktkatalog med upp till 50 produkter. Du kan optimera mot klick eller konverteringar, men betalar alltid per klick.

Läs mer på Marketing Land

Google lanserar tappable shortcuts på mobil

I USA lanserar nu Google nu knappar som ett alternativ till traditionellt sök på mobil. En användare med senaste uppdateringen kommer att få en meny av knappar för att se exempelvis sportresultat, väder eller restauranger i närheten.

Läs mer på Search Engine Land

Exakta keywords blir mindre exakta - och det kan vara bra

Google Adwords har uppdaterats. Från och med nu kommer Adwords att ta bort, lägga till och ersätta så kallade funktionsord, som exempelvis "i", "och" och "för". Adwords kan även ändra ordföljden på sökord, om Google bedömer att själva ordningen inte är viktig. I ett exempel visar de hur "running shoes" ska aktiveras av sökningen "shoes running", men att "LAX to JFK flights" inte ska aktiveras av "JFK to LAX flights".

Läs mer på Search Engine Land

Key News är en snabb sammanställning av digitala nyheter du kan ha nytta av. Prenumerera här

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Ulrik Rydén - ulrik.ryden@keybroker.com, +46 763 249 485