Blogg

Chatbots - nöjda kunder och kapade kostnader

Publicerad

Köpupplevelse. Sug på det ordet en stund. Hur ofta har vi en positiv upplevelse i samband med ett köp? Oftast är snarare ett köp ett tillfredställande av ett behov. Men samtidigt har vi alla de…


Seminarium: Chatbots - vad är det och hur börjar jag?

Publicerad

Årets stora trend är chatbots, smarta datorprogram som konverserar med användaren och kan skapa personliga kunddialoger. Chatbots är idag såpass duktiga att de börjar användas till försäljnin…


Hur Facebook tog över världen – och vad du kan lära dig av dem

Publicerad

2006 öppnades en social medieplattform upp för allmänheten. Plattformen hette Facebook och hade tidigare bara varit öppen för studenter vid vissa amerikanska universitet. En Face book är egentli…


Digital marknadsplan - så enkelt är det

Publicerad

Trots att digital marknadsföring har oöverträffade resultat är företag i gemen för dåliga på att arbeta strukturerat med det. Här kommer våra tips. Inventera dina kampanjer Kampanjer kan ha …


Facebook lanserar Collections, ett nytt format för e-handel. Key News v.12

Publicerad

Facebook lanserar Collections, ett nytt format för e-handel Facebook lanserar ett nytt format för annonsering som är tydligare inriktat mot konvertering än Canvas. Formatet heter Collections och k…


Nytt EU-förordning om personuppgifter

Publicerad

Du kan ha 200 miljoner skäl att bry dig om EU:s nya förordning om personuppgifter. Det är nämligen maxböterna för att inte följa dem. Förordningen träder i kraft den 25 maj 2018. Så, här k…


Key News v.11

Publicerad

View-through conversions mäts på en dag istället för en månad View-through Conversions innebär att en användare ser din annons och konverterar, men utan att klicka på annonsen. Adwords har tid…


Big Data är inte allt

Publicerad

Olika experter har tillerkänt Trumps seger till Big Data, en term som varit ett stort Buzz-word under de senaste åren. Samtidigt har ”Little Data” kommit att konkurrera med Big Data. Så, vad ä…


Omnichannel kräver att du sätter kunden i centrum

Publicerad

I tisdags lanserade PostNord sin e-barometer. En av de stora lärdomarna var att svenska e-handlare fortfarande har långt kvar till full Omnichannel. När PostNord analyserat dem utifrån ett frågef…


Arbeta med influencers på rätt sätt

Publicerad

Att använda influencers var en av 2016 års stora trender och vi ser hur utvecklingen ser ut att explodera under 2017. Några företag har dock redan upplevt en backlash, när de inte förstått hur …


Äldre poster

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Ulrik Rydén - ulrik.ryden@keybroker.com, +46 763 249 485