En halv miljon besök på två månader

En halv miljon människor på två månader

Utmaning

Elgiganten är exakt vad de heter - giganter inom hemelektronik. Sedan 1994 har de målmedvetet försörjt landet med allt från TV-apparater till hushållsassistenter, till kameror. Inledningsvis i tryckta bilagor i morgontidningen, men i takt med att tiderna förändrats har de flyttat ut sitt erbjudande i digitala kanaler.

Idag har Elgiganten en oerhörd trafikvolym till sin site. För att göra det mesta av den, bad Elgiganten Keybroker fånga upp dem på Facebook och rikta relevant annonsering till dem där. Visst, varumärket är välkänt, men hur gör vi ett i grunden generellt erbjudande mer attraktivt för besökaren? Svaret stavas DPA – Dynamic Product Ads.

Så gjorde vi

Vi riktade in oss på personer som besökt en viss sida på elgiganten.se och/eller lagt en produkt i varukorgen, men inte konverterat ännu. DPA erbjuder en möjlighet till det, då genom att låta oss skapa dynamiska, produktanpassade annonser att visa på Facebook. Någon som funderat på och lagt till en Samsung Tv i sin varukorg, men valt att inte gå vidare, fick alltså motsvarande TV i sin annons. En annons som är relevant i alla avseenden.

Resultat

Under två månader nådde vi med en begränsad budget närmare en halv miljon människor, vilket resulterade i en ROI på 16. Sammanfattningsvis en lyckad annonsering, främst på grund av en hög träffsäkerhet och en enorm flexibilitet.

Här kan ni läsa mer om annonsering i sociala medier. Kontakta oss gärna om ni också vill ha hjälp med att komma igång med Dynamic Product Ads.


Omdöpt annons blev klickraket


Analog katalog fick liv online


Femfaldig ökning på 24 timmar


Marginalerna gjorde helheten


Smartare räckvidd för samma peng


En halv miljon besök på två månader


Naturlig trafik är den bästa trafiken


Flytthjälp gav mer organisk trafik


Hitta problemen och lös dem

Kontakta oss

08-5100 5700

Sveavägen 63, 113 59 Stockholm

Presskontakt

Ulrik Rydén - ulrik.ryden@keybroker.com, +46 763 249 485